Δευτέρα 6 Απριλίου 2015

Καλη Ανασταση.


Το νυμφωνα Σου βλεπω, Σωτηρ μου κεκοσμημενον…
Η Κυριακη των Βαϊων περιγραφει την εισοδο του Ιησου στην Ιερουσαλημ. Το πληθος φωναζει και καλωσοριζει το Μεσσια, τον απελευθερωτη κρατωντας κλαδια από βαγια και φοινικα και ο Ιησους ταπεινα πανω σε ένα μικρο γαϊδουρακι, συνοδεια των μαθητων του, πλησιαζει στην εισοδο της πολης, κοιτα το πληθος που φωναζει και πισω από τα χαμογελαστα προσωπα αυτό που βλεπει είναι όχι μονο στεναχωρο αλλα και προδιαγεγραμμενο.
Μεγαλη Δευτερα  σημερα, η πρωτη μερα της Μεγαλης Εβδομαδας, μεχρι και τη Μεγαλη Πεμπτη θα ακουσουμε για την ζωη Του, τα θαυματα Του, τις διδαχες Του. Όλα αυτά θα κανουν τον Ιησου προσωπο λατρευτο, με μεγαλη απηχηση στον κοσμο αλλα και παραλληλα και ένα προσωπο επικινδυνο για την κυριαρχη ταξη της εποχης, την τοτε ελιτ, τους Αρχιερεις. Τον χαρακτηριζουν βλασφημο, συκοφαντη και κανουν ότι μπορουν να στρεψουν το λαο εναντιον του. Πραγμα όχι δυσκολο και από υποστηρικτης, το τοτε αλλαλαζον πληθος στην εισοδο της Ιερουσαλημ, ζητα την Σταυρωση, την παραδειγματικη τιμωρια με τον πιο εξευτελιστικο τροπο που μονο σε κοινους εγκληματιες αρμοζει.
Ω, Φως των οφθαλμων μου, γλυκυτατον μου τεκνον…
Και φτανουμε στην Μεγαλη Παρασκευη, οι καμπανες χτυπουν πενθημα στελνοντας από το πιο μικρο χωριο μεχρι και την μεγαλυτερη πολη το θλιβερο μηνυμα. Ο Ιησους ακομα και πανω στο Σταυρο του εκλιπαρει για συγχωρεση, όχι δικη Του αλλα ολων εμας. Γερνει το κεφαλι του δεξια και …Τετελεσται. Οι αρχιερεις ζητουν φρουρα εξω από τον ταφο Του, φοβουμενοι σκηνοθετημενη Ανασταση Του, από τους μαθητες Του.

Αναστασεως ημερα λαμπρυνθωμεν Λαοι ΠασχαΚυριου Πασχα…
Μεγαλο Σαββατο, η πιο ομορφη και ισως η ομορφοτερη μερα μαζι με αυτή της Γεννησης. Το μηνυμα της Αναστασης Του περναει από στομα σε στομα, το μηνυμα της διδαχης του από κερι σε κερι, ο ιερεας την στιγμη εκεινη είναι ο Ιησους, το Αγιο Φως είναι τα λογια Του που μεταλαμπαδευονται γεμιζοντας την εκκλησια φως και  στελνοντας μηνυμα Αγαπης.
                                                                                                   Χριστος Ανεστη
                                                                                                           Αληθως Ανεστη




Προσωπικη τοποθετηση.
Η Αναστασιμη ακολουθια, είναι η ωραιοτερη ακολουθια. Τροπαρια που σε συνεπαιρνουν, ατμοσφαιρα γιορτινη και συναμα κατανυκτικη. Ο κατηχητικος λογος του Ιωαννη του Χρυσοστομου σου φερνει δακρυα και σε γεμιζει ελπιδα.
…πλουσιοι και πενητες μετ΄αλληλων χορευσατε, εγκρατεις και ραθυμοι την ημερα τιμησατε, νηστευασαντες και μη νυστευσαντες ευφρανθητε σημερον. Η τραπεζα γεμει, τρυφησατε παντες, Ο μοσχος πολυς…
Ο κοσμος με την προτροπη του ιερεα αναφωνει  Επικρανθη
                                                                                               Ανεστη
Σας συμβουλευω να καθισετε.

                                                                                                                Με το καλο η Ανασταση.


Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

25η Μαρτιου 1821

Η προκήρυξη των Αγωνιστών του 1821,την Ημέρα Απελευθέρωσης της Καλαμάτας (23-3-1821)

"Προειδοποίησις εις τας Ευρωπαϊκάς Αυλάς, εκ μέρους του φιλογενούς αρχιστρατήγου των Σπαρτιατικών στρατευμάτων Πέτρου Μαυρομιχάλη και της Μεσσηνιακής Συγκλήτου.

Ο ανυπόφορος ζυγός της Οθωμανικής τυραννίας εις το διάστημα ενός και απέκεινα αιώνος, κατήντησεν εις μίαν ακμήν, ώστε να μην μείνη άλλο εις τους δυστυχείς Πελοποννησίους Γραικούς, ει μη μόνον πνοή και αυτή δια να ωθή κυρίως τους εγκαρδίους των αναστεναγμούς.
Εις τοιαύτην όντες κατάστασιν στερημένοι από όλα τα δίκαιά μας, με μίαν γνώμην ομοφώνως απεφασίσαμεν να λάβωμεν τα άρματα, και να ορμήσωμεν κατά των τυράννων. Πάσα προς αλλήλους μας φατρία και διχόνοια, ως καρποί της τυραννίας απερρίθφησαν εις τον βυθόν της λήθης, και άπαντες πνέομεν πνοήν ελευθερίας.
Αι χείρες ημών αι δεδεμέναι μέχρι του νυν από τας σιδηράς αλύσσους της βαρβαρικής τυραννίας, ελύθησαν ήδη, και υψώθηκαν μεγαλοψύχως και έλαβον τα όπλα προς μηδενισμόν υης βδελυράς τυραννίας.
Οι πόδες ημών οι περιπατούντες εν νυκτί και ημέρα εις τας εναγκαρεύσεις τας ασπλάγχνους τρέχουν εις απόκτησιν των δικαιωμάτων μας. Η κεφαλή μας η κλίνουσα τον αυχένα υπό τον ζυγόν τον απετίναξε και άλλο δεν φρονεί, ει μη την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ.
Η γλώσσα μας η αδυνατούσα εις το να προφέρη λόγον, εκτός των ανωφελών παρακλήσεων, προς εξιλέωσιν των βαρβάρων τυράννων, τώρα μεγαλοφώνως φωνάζει και κάμνει να αντηχή ο αήρ το γλυκύτατον όνομα της Ελευθερίας.
Εν ενί λόγω απεφασίσαμεν, ή να ελευθερωθώμεν, ή να αποθάνωμεν. Τούτου ένεκεν προσκαλούμεν επιπόνως την συνδρομήν και βοήθειαν όλων των εξευγενισμένων Ευρωπαίων γενών, ώστε να δυνηθώμεν να φθάσωμεν ταχύτερον εις τον Ιερόν και δίκαιον σκοπόν μας και να λάβωμεν τα δίκαιά μας.
Να αναστήσωμεν το τεταλαιπωρημένον Ελληνικόν γένος μας. Δικαίω τω λόγω η μήτηρ μας Ελλάς, εκ της οποίας και υμείς εφωτίσθητε, απαιτεί ως εν τάχει την φιλάνθρωπον συνδρομήν σας, και ευέλπιδες, ότι θέλει αξιωθώμεν, και ημείς θέλομεν σας ομολογή άκραν υποχρέωσιν, και εν καιρώ θέλομεν δείξη πραγματικώς την υπέρ της συνδρομής σας ευγνωμοσύνην μας.

1821: Μαρτίου 23 : Εν Καλαμάτα.
Εκ του Σπαρτιατικού Στρατοπέδου.
Πέτρος Μαυρομηχάλης, αρχιστράτηγος του Σπαρτιατικού και Μεσσηνιακού στρατού.

Αντίγραφον από της εν Λονδίνω επιστολής."


Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

Βλαχικος Γαμος 2015

Ο Βλαχικος Γαμος αναβιωσε και φετος στο Ανυφι. Το ζευγαρι εφτασε με αμαξα ενω πισω ακολουθουσαν οι συμπεθεροι σε ενα ολοστολιστο αγροτικο αυτοκινητο. Κοσμος πολυς περιμενε να τους χαιρετισει και να τους ευχηθει κι ενω ολα πηγαιναν καλα και αλλαχτηκαν οι ορκοι, δοθηκε η ανθοδεσμη και μπηκαν οι βερες, η νυφη εμεινε μονη της ο γαμπρος δεν χορεψε καθολου μαζι της και η νυφη για να πνιξει τον καημο της "το εριξε" στην...ξιφομαχια.
...αυτα τα στεφανα...


ο χορος του Ησαϊα...prive

ωραιος καιρος και πολυς κοσμος


στην πιστα

το γαϊτανακι

Ενα μεγαλο μπραβο στον πολιτιστικο συλλογο, στις γυναικες που μαγειρεψαν και σερβιραν ολα αυτα τα φαγητα (κανενας δεν εμεινε παραπονεμενος) και σε ολους οσους βοηθησαν, με καθε τροπο.
Καθε φετος και καλυτερα, αψογη οργανωση, γρηγορο σερβιρισμα, ευχαριστημενοι θεατες.

...και τα video



Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Τα εθιμα της Αποκριας

Λιγα λογια για τις αποκριες...
Αποκριες κατα την Ορθοδοξη Χριστιανικη Εκκλησια ονομαζονται οι τρεις τελευταιες εβδομαδες πριν την Μεγαλη Σαρακοστη, περιοδος αυτη συμπιπτει χρονικα με τα Μεγαλα Διονυσια, στην αρχαιοτητα, γιορτη αφιερωμενη, οπως λεει και το ονομα της, στο θεο Διονυσο. 
Λεξη συνιφασμενη με τις αποκριες, ειναι το καρναβαλι δηλαδη αρση του κρεατος. Το καρναβαλι εχει τις ριζες του στα Σατουρναλια, ρωμαϊκη γιορτη στην οποια γιορταζοταν η ελευση της ανοιξης και η αναγεννηση της φυσης. 

Ηθη και Εθιμα του τοπου μας, σχετικα με τις αποκριες

Ο Βλαχικος Γαμος
Η αναπαρασταση του βλαχικου γαμου με τροπο κωμικο, ο αντρας ντυνεται νυφη και η γυναικα γαμπρος. Το ζευγαρι κατευθυνεται στην πλατεια του χωριου ακολουθουμενο απο ολο το συμπεθεριο, συνοδεια μουσικης. Στην πλατεια γινεται το ξυρισμα του γαμπρου και η αλλαγη των δαχτυλιδιων και το "μυστηριο"τελειωνει με το νεο ζευγος να δεχεται ευχες, με φαγοποτι και χορο.

Το Γαϊτανακι
Ενα εθιμο που παντρευει το χορο με το παιχνιδι, παιζεται απο αγορια και κοριτσια που χορευουν γυρω απο ενα ξυλινο στυλο κρατωντας κορδελες. Οταν οι κορδελες τυλίχτουν γυρω απο το στυλο τοτε αρχιζει το ξεμπλεξιμο χορευουν δηλαδη με την αναποδη φορα.

Τα Αλευρομουτζουρωματα
Το εθιμο κραταει απο το 1801, σημερα αναπαρισταται στο Γαλαξιδι. Ολοι οσοι συμμετεχουν, βαφουν τα προσωπα τους μαυρα και χορευουν σε κυκλους, ενας για τους αντρες και ενας για τις γυναικες, με το τελος του χορου πετουν αλευρι ο ενα ς στον αλλο.

Γενικα η αποκρια σημαινει αναμα φωτιας, μασκαρεματα, χορος και αφθονο κρασι. Ετσι ακριβως γιορταζεται σε ολα τα μερη της Ελλαδας και αναλογα την περιοχη δινεται ξεχωριστη ονομασια στη γιορτη.
Στη Θρακη
"Το καψιμο του Τζαρου" (απ το θορυβο που κανουν οι θαμνοι οταν καιγονται, τζ...τζ...τζ)
"Το εθιμο του Μπεη" (στολισμενος με γουνες και στολιδια ενας αντρας, περιφερεται σε δια φορες περιοχες της Θρακης, μαζι με τους ακολουθους του, παριστανοντας τον Μπεη, μπροστα παει ο τελαλης)
Στη Μακεδονια
"Οι μπουμπουνες" στην Καστορια, "Ο Φανος" στην Κοζανη, δηλαδη οι φωτιες που αναβουν σε καθε γειτονια.
"Οι κουδουνοφοροι Τραγοι" (αντρες με προβιες ζωων και κουδουνια περιφερονται στις γειτονιες ξορκιζοντας το κακο) και "οι Μπουλες" (οι νυφες).
Στην Ηπειρο
"Οι Τζαμαλες" (οι φωτιες)
Στη Στερεα Ελλαδα
"Ο Βλαχικος γαμος", Θηβα
"Τα Αλευρομουτζουρωματα", Γαλαξιδι
Στη Πελοποννησο
"Του Κουτρουλη ο γαμος", Μεθωνη
"Η Κρεμαλα" (αναπαρασταση εθιμου οπου η γρια Συκου κρεμαστηκε κατ εντολη του Ιμπραημ Πασα), Μεσσηνη
Στην Αμοργο
"Το εθιμο του Καπετανιου" (ολοι οι νεοι του χωριου ντυμενοι με παραδοσιακες φορεσιες, κατεβαινουν στο λιμανι και οποιος πιασει απο τον παπα το γιλεο (ειδος αμφιου), οριζεται καπετανιος. Τοτε θα πρεπει μπροστα σε ολο το χωριο να φανερωσει το ονομα της κοπελας που αγαπα και που θα γινει καπετανισσα)

Κλεινοντας ενα αλλο εθιμο ειναι και το πεταγμα του χαρταετου
(παρακατω, ενα βιντεο με την κατασκευη του), για να θυμηθουν οι μεγαλοι και να μαθουν οι μικροι



Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

ο Βλαχικος Γαμος και η Γιορτη της Γκογκας

Περσι: Το νυφικο αυτοκινητο
  Ο Βλαχικος Γαμος και η Γιορτη της Γκογκας      γιορταζονται για δευτερη συνεχη χρονια στο Ανυφι.
  Ο πολιτιστικος συλλογος "ο Μαη Νικολας" με την βοηθεια των γυναικων του χωριου οργανωνει την γιορτη, την οποια περσι το χωριο αγκαλιασε με πολλη ορεξη και κεφι.

Μερες που ειναι λοιπον, αφηνουμε στην ακρη, για λιγο, τα προβληματα, φοραμε τα καλα μας και πηγαινουμε ολοι στο γαμο.
Περσι: Γεματο κοσμο το καφενειο.
Το τραπεζι θα στρωθει στο καφενειο (του Νουλη) και εκει το ζευγαρι θα δεχτει τις ευχες ολου του χωριου.
Ευχομαι να εχει την ιδια επιτυχια με περσι κι ακομα περισσοτερη.

Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015

Περι εκλογων ο λογος

Στον συνδεσμο αυτο μπορειται να δειτε τους υποψηφιους ανα κομμα στον νομο Αργολιδας.

http://www.eklogika.gr/psifodeltia/eklogon/2015&eklogiki_perifereia=Argolidas

Τα αποτελεσματα στην Δημοτικη Ενοτητα Μιδεας
(η ποιοτητα των εικονων δεν ειναι η αναμενομενη, για το λογο αυτο επισυναπτω την δ/νση του Υπουργειου Εσωτερικων)
Χαρτης Επικρατειας
Αποτελεσματα ανα κομμα και υποψηφιοι στην Αργολιδα
Αποτελεσματα Δημ. ενοτητας Μιδεας
Υποψηφιοι ΣΥΡΙΖΑ και ψηφοι που ελαβαν στην Αργολιδα
Υποψηφιοι Ν.Δ. και ψηφοι που ελαβαν στην Αργολιδα
Υποψηφιοι Χρυση Αυγη και ψηφοι που ελαβαν στην Αργολιδα

Υποψηφιοι Το Ποταμι και ψηφοι που ελαβαν στην Αργολιδα
Υποψηφιοι Κ.Κ.Ε. και ψηφοι που ελαβαν στην Αργολιδα
Υποψηφιοι ΑΝ.ΕΛ. και ψηφοι που ελαβαν στην Αργολιδα
Υποψηφιοι ΠΑ.ΣΟ.Κ. και ψηφοι που ελαβαν στην Αργολιδα






Υποψηφιοι ΚΙΝΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΩΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΩΝ και ψηφοι που ελαβαν στην Αργολιδα


 WWW.EKLOGES.YPES.GR


Αργος η αρχαιοτερη πολη της Ελλαδας.

Πέρασε καιρός και η γη άρχισε να κατοικείται από ανθρώπους, αφού οι μεγαλύτερες και οι μικρότερες θεότητες, οι δυνάμεις και οι μορφές του σύμπαντος, οι αρχέγονες παρουσίες της ζωής ένιωθαν αδιάκοπα το κίνητρο του έρωτα και της αναπαραγωγής. Αλλά η επιλογή κάποιου μεταξύ των αθανάτων είχε γίνει αυστηρά επιλεκτική.
Σύμφωνα με τον Παυσανία (2, 15,5), οι τοπικοί μύθοι ανέφεραν ότι ο πρώτος άνθρωπος που κατοίκησε την Αργολίδα ήταν ο Φορωνέας, γιος του θεού-ποταμού Ίναχου και της νύμφης Μελίας.
Ο Ίναχος είχε επιλεγεί ως κριτής στη διαμάχη μεταξύ της Ήρας και του Ποσειδώνα για την κατοχή της περιοχής και προφανώς, εκτιμώντας τους συναισθηματικούς δεσμούς της θεάς με τη γη που είχε φιλοξενήσει το πρώτο αγκάλιασμα με τον άντρα της, αποφάσισε υπέρ της.dario lia del corno Από τότε η Ήρα τύγχανε ιδιαίτερης λατρείας στο Άργος.
Ο Ποσειδώνας όμως πήρε πολύ άσχημα την αποτυχία που ματαίωνε τις φιλοδοξίες του να κατακτήσει ένα ζωτικό χώρο στη στεριά. Μια ανάλογη ήττα υπέστη και αλλού, όπως μαρτυρά το πρώτο επεισόδιο της αθηναϊκής μυθολογίας.
Εκμεταλλευόμενος την ιδιότητα του βασιλιά της θάλασσας και όλων των υδάτων, ξέρανε τον Ίναχο και τον κατάντησε ένα χείμαρρο που γεμίζει νερό μόνο την εποχή των βροχών. Η τιμωρία επεκτάθηκε σ” ολόκληρη την περιοχή του Άργους, το οποίο η lλιάδα (Δ, στ. 171) περιγράφει με το επίθετο «πολυδίψιον».
Στο ίδιο εδάφιο, ο Παυσανίας αναφέρει ότι ο Φορωνέας «ο γιος του Ινάχου, συγκέντρωσε πρώτος τους ανθρώπους σε κοινωνικό σύνολο. Πριν οι οικογένειες ζούσαν σποραδικά και μόνες.Ο τόπος όπου για πρώτη φορά συγκεντρώθηκαν ονομάστηκε Φορωνικόν. Αυτή η ένδοξη πρωτιά συνδυάζεται, στα πλαίσια της γενιάς του, με μια άλλη, εξίσου τιμητική.
Ο Φορωνέας απέκτησε μια κόρη με το όνομα Νιόβη, την οποία δεν πρέπει να συγχέουμε με την ομώνυμη και κακότυχη ηρωίδα που μεταμορφώθηκε σε πέτρα από τον πόνο για το θάνατο των παιδιών της, όπως διαβάσαμε στη μυθολογία της Θήβας. Η Νιόβη της Αργολίδας δοξάστηκε, όπως αναγνωρίζουν ομόφωνα οι μυθογράφοι, ούσα η πρώτη θνητή γυναίκα με την οποία ενώθηκε ερωτικά ο Δίας, αφού η μοίρα ήθελε εκείνη η γη να αποτελέσει για την Ήρα την αρχή του καλού και του κακού που έχουν ως αιτία και για τους θεούς όπως και για τους ανθρώπους, την ηδονή του έρωτα. Από τη λαμπρή ένωση γεννήθηκε ο ήρωας Άργος. Δεν είναι σαφές αν αυτός έδωσε το όνομά του στην πόλη του Φορωνέα ή αν σ” αυτόν οφείλεται η ίδρυση μιας νέας πόλης.Σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες θεωρούσαν το Άργος την αρχαιότερη πόλη της χώρας τους
argos - polemistes
Το Άργος διεκδικεί τον τίτλο της αρχαιότερης της Ελλάδας.
Κόσμησαν αυτό τον ασύγκριτο τίτλο ευγενείας μ΄ ένα στέμμα από θαυμάσιους μύθους, οι οποίοι αφήνουν να διαφανούν τα γεγονότα που έδωσαν μορφή στον ελληνικό πολιτισμό μέσω των σχέσεων με τους άλλους πολιτισμούς της ανατολικής Μεσογείου.
Στην lλιάδα οι πολεμιστές της ελληνικής στρατιάς αποκαλούνται Αχαιοί, αλλά και Αργείοι και Δαναοί, ένα άλλο όνομα το οποίο, όπως θα δούμε, ανήκει στη μυθολογική παράδοση του Άργους.
Έχουν προταθεί διάφορες ερμηνείες γι΄ αυτό το γεγονός. Ίσως όμως θα πρέπει να αναγνωρίσουμε και σ” αυτό τα ίχνη της πανάρχαιης παράδοσης που συνέδεε το Άργος με τις πρώτες εκδηλώσεις της οργανωμένης κοινωνικής συμβίωσης στην Ελληνική Γη.
Πηγή: http://antikleidi.com/2014/05/15/argos/

Στα Βουνενα, εκει που μαρτυρησε ο Αγιος Νικολαος, τα δεντρα περιεχουν το αιμα του.

Κατά την παράδοση, στο σημείο όπου βρίσκονται τα δέντρα που «αιμορραγούν» έχυσε το αίμα του μαρτυρικά τόσο ο Άγιος Νικόλαος ο Νέος ή ο «ε...